ولایتی در جمع خبرنگاران:

ملت ایران در راهپمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن پاسخ یاوه‌گویی‌های ترامپ را داد/ قهری وجود نداشته که بخواهیم با هم آشتی کنیم/ زیر سایه مقام معظم رهبری باید از منافع ملی دفاع شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران در یوم الله ۲۲ بهمن پاسخ یاوه‌گویی‌های ترامپ را داد، گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا باید مراقبت کند تا دولت تازه‌ تأسیس‌اش از هم نپاشد.

به گزارش سراج24،علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در واکنش به آشتی ملی از سوی جریان خاص اظهار داشت: قهری وجود نداشته که بخواهیم با هم آشتی کنیم.

وی در همین رابطه افزود: همه باید زیر سایه مقام معظم رهبری از منافع ملی دفاع کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد کنفرانس حمایت از فلسطین نیز گفت: یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم فلسطین و حمایت از جنبش‌های حماس و آنهایی که برای آزادی فلسطین در تلاش هستند.

ولایتی تصریح کرد: برگزاری اجلاس دو سالانه حمایت از فلسطین اقدامی در حمایت از آرمان‌های فلسطین است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نشست آستانه دو نیز گفت: تا زمانی که این گونه مذاکرات مورد قبول دولت و ملت سوریه است، جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت می‌کند.

به اعتقاد ولایتی  مذاکرات آستانه باید در جهت تأمین صلحی عادلانه با قبول مبانی موردحمایت دولت و ملت سوریه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در این مذاکرات تمامیت ارضی سوریه و مشروعیت دولت فعلی احترام گذاشته شود.

ولایتی تأکید کرد: باید ماردینی که اسلحه به دست گرفته و علیه دولت و ملت سوریه می‌جنگند متوقف شوند.

به گفته وی اگر این شرایط استمرار یابد، ادامه مذاکرات آستانه می‌تواند در جهت برقراری صلح در سوریه مفید باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران به عمان و کویت نیز اظهار داشت: اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان است و این از بدو تشکیل جمهوری اسلامی تاکنون جزو اولویت‌ها بوده است.

ولایتی سفر روحانی به عمان و کویت را سفری ارزشمند و مهم عنوان و تصریح کرد: این سفر در جهت توسعه روابط با همسایگان ماست و دو کشور کویت و عمان نیز از همسایگانی هستند که ما با آنها مشترکات زیادی داریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد حمایت دولت تازه تأسیس ترامپ رئیس جمهور آمریکا از فتنه‌گران داخلی و تأکید بر رفع حصر سران فتنه، گفت: باید به آقای ترامپ بگوییم مراقبت کند تا دولت تازه تأسیس وی از هم پاشیده نشود.

وی در همین زمینه افزود‌: دولت ترامپ هنوز تشکیل نشده، دو نفر از اعضای موثر این دولت یا کنار گذاشته شدند یا استعفا دادند.

ولایتی با بیان اینکه دولت ترامپ کوچک‌تر از آن است که برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند، گفت: بیش از 38 سال است که از انقلاب جمهوری اسلامی می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران نشان داده که کشوری مستقل و مبتنی بر آرای مردم است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور باشکوه مردم در یوم‌الله 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به اقرار رسانه‌های آمریکایی حضور مردم در یوم الله 22 بهمن امسال پرشورتر از سال‌های قبل بود و این خود پاسخی است به یاوه گویی‌ و زیاده‌گویی‌های آقای ترامپ.

وی ادامه داد: باید به آقای ترامپ یادآوری کنیم از تجربه‌های دیگران پند بگیرد. چراکه روسای گذشته آمریکا نیز صحبت‌هایی را خارج از حد و اندازه خود صورت دادند، اما بعد متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از آن چیزی است که فکر می‌کنند؛ چراکه متکی بر آرای مردم‌اند.

ولایتی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و بیرون راندن آمریکایی‌ها از ایران گفت: مردم دست آمریکایی‌ها را از این کشور کوتاه کردند و امروز قدرت اول منطقه و تأثیرگذار در جهان هستند، بنابراین با این یاوه‌گویی‌ها دست از مواضع به حق خود بر نخواهند داشت.

منبع:فارس

اخبار مرتبط

یادداشت/ عصای موسی و گوساله سامری